Zadanie dziewiąte
„Wprowadzenie oferty dydaktycznej/szkoleniowej rozwijającej kompetencje społeczne i zawodowe studentów WUM”
Koordynator zadania: dr Antonina Doroszewska (Studium Komunikacji Medycznej)
Zadanie obejmuje opracowanie merytoryczne oraz realizację fakultetów z zakresu:
a. OGÓLNOUCZELNIANE:
- Komunikacja z pacjentem i w zespole terapeutycznym
- Wielokulturowość w medycynie
- Prawo i przedsiębiorczość w medycynie
- Warsztat badawczo-naukowy: EBM, proper medical writing, wykorzystywanie baz danych
- Praca projektowa
- Współpraca z biznesem i komercjalizacja wyników badań
b. DLA KIERUNKU FARMACJA I ANALITYKA MEDYCZNA:
- Prawo farmaceutyczne
- GMP, GLP, walidacja
- Nowoczesne metody analityczne
- Kontrola jakości produktów leczniczych
c. DLA KIERUNKU LEKARSKIEGO:
- Profesjonalizm medyczny
- Etyczno-prawne podstawy wykonywania zawodu lekarza
- Podstawy EBM-medycyny opartej na danych naukowych
d. DLA KIERUNKU STOMATOLOGIA:
-Komunikacja z pacjentem w gabinecie dentystycznym
-Zakładanie własnej praktyki dentystycznej
Fakultety te wpisują się w zagadnienia edukacji medycznej - jeden z priorytetów dotyczący nauczania na uczelniach medycznych na świecie. Tematyka ta jest rozwijana na WUM - stanowi istotny cel w Strategii rozwoju WUM 2017-2020. Kompetencje społeczne, w tym przede wszystkich umiejętność budowania dobrej relacji i komunikacji z pacjentem i jego rodziną, komercjalizacja wyników badań, biegłość w zakresie przepisów prawa związanych z wykonywanym zawodem zaliczono do umiejętności wymagających rozwoju. Ww. fakultety pozwolą na podniesienie kompetencji/kwalifikacji: zawodowych, komunikacyjnych, w zakresie przedsiębiorczości, czy analitycznych.