Szkolenie dla pracowników badawczo-dydaktycznych WUM
27 września odbyła się pierwsza część drugiej edycji szkolenia dla nowo zatrudnionych nauczycieli akademickich. Uczestniczyło w niej 40 osób.
Szkolenie poprowadzili doświadczeni dydaktycy: dr n. med. Magdalena Mierzewska-Schmidt z Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii Dziecięcej, dr hab. n. med. Piotr Dziechciarz z II Kliniki Pediatrii oraz dr hab. n. o zdr. Mariusz Panczyk z Zakładu Dydaktyki i Efektów Kształcenia. Podczas kursu uczestnicy i prowadzący próbowali wspólnie odpowiedzieć na pytania, co oznacza być nauczycielem/studentem w XXI wieku oraz czy, a jeśli tak, to dlaczego warto być nauczycielem. W trakcie szkolenia nowi nauczyciele WUM zapoznali się także z zagadnieniami związanymi z „Interactive Learning”, technikami pracy z dużą grupą studentów oraz dowiedzieli się, jak przyciągnąć uwagę studentów.
Realizacja kursu była możliwa dzięki aktywnemu wsparciu prof. dr hab. n. med. Barbary Górnickiej, Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia.
Szkolenie zostało przeprowadzone w ramach projektu WUM AID – Akademia Innowacyjnej Dydaktyki. Organizacją zajęło się Biuro Jakości i Innowacyjności Kształcenia.